شناسه خبر : 33618
تاریخ انتشار : 1398/06/31 12:39
روحانی فردا عازم نیویورک+جزئیات سفر

روحانی فردا عازم نیویورک+جزئیات سفر

رئیس‌جمهور کشورمان برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فردا دوشنبه اول مهر ماه به نیویورک سفر می‌کند.



به گزارش نورنیوز،‌ پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، ضمن اعلام این خبر افزود: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با مدیران ارشد و نخبگان رسانه‌ای حاضر در نیویورک و جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت.






وی همچنین از مصاحبه اختصاصی رئیس جمهور با برخی رسانه های بین المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: دکتر روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و احتمالا برخی روسای سازمانهای بین المللی دیدار و گفتگو می کند.


به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دکتر روحانی عصر پنجشنبه ? مهر ماه نیویورک را به سوی میهن اسلامی ترک خواهد کرد.


یادآوری می شود رئیس جمهور صبح امروز ?? شهریور و در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد با شعار \"ائتلاف امید\" و \"ابتکار صلح هرمز\" که خلاصه آن «حب و امید» خواهد بود، حضور خواهیم یافت، اظهار داشت: امسال طرحی را در سازمان ملل پیش روی جهانیان قرار خواهیم داد مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.


دکتر روحانی گفت: به جهانیان اعلام می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه برای آبراه‌های جهانی، امنیت کشتیرانی و نفت و انرژی، مشکل‌زا است اما مسیر جمهوری اسلامی ایران مسیر اتحاد و هماهنگی با کشورهای منطقه است.





ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی