شناسه خبر : 32645
تاریخ انتشار : 1398/05/09 13:43
از تعیین زمان پرتاب ماهواره ناهید1 تا تصویب کلیات لایحه حذف ?صفر از پول ملی

مهم ترین اخبار حاشیه جلسه هیات دولت؛

از تعیین زمان پرتاب ماهواره ناهید1 تا تصویب کلیات لایحه حذف ?صفر از پول ملی

جلسه هیات دولت طبق روال هر چهارشنبه برگزارشد که در حاشیه این جلسه اخبار مهمی از تعیین زمان پرتاب ماهواره ناهید 1 تا موضوع کلیات لایحه حذف 4 صفر از پول ملی مطرح شد.

به گزارش نورنیوز، در حاشیه جلسه هیات دولت وزرا و سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند که حذف ?صفر از پول ملی مهمترین موضوعات مطرح شده بود.


تصویب کلیات لایحه حذف ?صفر از پول ملی


علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص تصویب کلیات لایحه حذف ?صفر از پول ملی توضیحاتی ارائه داد.


وی افزود: در جلسه امروز هیات دولت کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در دولت تصویب شد که سعی می‌کنیم لایحه را با دوفوریت به مجلس ارسال کنیم.


اینستکس نباید وسیله ای برای اجرای دستورات آمریکا باشد


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اینستکس هنوز عملیاتی نشده است و اگر هم عملیاتی شود باید پول نفت به این سامانه بیاید و نباید وسیله ای برای اجرای دستورات آمریکا باشد.


وی افزود: جلسه کمیسیون برجام، جلسه چالشی بوده است و ما مواضع خودمان را مطرح و بر ضرورت اجرای تعهدات اعضای دیگر برجام مخصوصاً کشورهای اروپایی که تعهدات مشخصی را از اردیبهشت‌ماه سال ?? مطرح کردند، تاکید کردیم.


وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: نتیجه جلسه کمیسیون مشترک برجام این بوده که اعضای کمیسیون یک بار دیگر بر تعهدات خودشان تاکید کردند و باید ببینیم که چگونه تعهداتشان را انجام می‌دهند.


ظریف تاکید کرد: ماهیچ وقت میز مذاکره را ترک نکردیم. آمریکایی ها میز مذاکره را ترک کردند و تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.


آخرین وضعیت ماهواره ناهید 1


همچنین در حاشیه این جلسه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز اخباری از آخرین وضعیت ماهواره ناهید یک اعلام کرد.


وی افزود: احتمالا طی یکی دو هفته آینده ماهواره  ناهید 1 برای قرار گرفتن در مدار زمین تحویل وزارت دفاع می شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: کار پژوهشگران پژوهشگاه فضایی در خصوص ماهواره ناهید یک پایان یافته و آزمایش های نهایی مربوطه نیز انجام شده است.


آذری جهرمی تاکید کرد: ایرادات دو پرتاب قبل استخراج و برطرف شده است و امیدواریم که این ماهواره با موفقیت در مدار قرار گیرد.


تست موشکی جمهوری اسلامی ایران روندی طبیعی دارد


به گزارش نورنیوز، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز تست موشکی جمهوری اسلامی ایران را روندی طبیعی عنوان کرد.


وی افزود: برنامه های تحقیقاتی نیروهای مسلح هر سال تدوین و به موقع اجرا می شود و در کل دنیا این کارها طبیعی است اگر بر روی بعضی از موضوعات کار رسانه‌ای خاص می‌کنند دنبال اهداف خاص خودشان هستند اما نیروهای مسح برنامه‌هایشان کاملا مرتب اجرا می‌شود از جمله تست موشک.


تغییر واحد پول از ریال به تومان


محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران درباره تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان توضیحاتی ارائه کرد.


وی با توجه اینکه الان فقط بانکی‌ها از ریال استفاده می‌کنند و مردم در محاوره درباره تومان صحبت می‌کنند، قرار شد چیزی که الان رایج است را انجام دهیم و کلیات این مسئله مطرح شد.


توضیحات وزیر صنعت درخصوص قیمت خودرو و مرغ


رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و درخصوص قیمت خودرو، قیمت مرغ و رمز ارزها صحبت کرد.


وی گفت: برنامه کلی دولت، به ثبات رساندن قیمت خودرو است، برای تحقق این مهم چند گام لازم است که نخستین آن، به تعادل رسانیدن تولید خودرو است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ‌قیمت خودرو نیز در هفته های گذشته - به جز دیروز که با مسبب آن برخورد خواهد شد - روند کاهشی به خود گرفته بود.


رحمانی بیان داشت:‌ طی دستوری به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، افزایش قیمت برخی محصولات یکی از خودروسازان در روز گذشته در دست بررسی است که آیا ناشی از اشتباه سیستمی بوده یا دلیل دیگری داشته است.


وی تصریح کرد: ‌اگر این افزایش قیمت ها برخلاف مصوبات بوده باشد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد و در صورتی که اشکال سیستمی بوده باشد نیز باید دلیل آن بررسی شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت مرغ در روزهای گذشته نیز گفت:‌ وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه های مربوطه بر مبنای محاسبات خود در هفته های گذشته درخواست افزایش قیمت تا ?? هزار تومان در هر کیلوگرم را داشته اند و کمتر از آن را به صرفه نمی دانستند.


رحمانی خاطرنشان کرد:‌ در این زمینه، ستاد تنظیم بازار نیز به بررسی آنالیز قیمت ها پرداخته و قیمت ?? هزار و ??? تومان را در هر کیلو پذیرفت.


وی بیان داشت:‌ اکنون دولت استخراج ارزهای مجازی را به رسمیت شناخته، اما نحوه بهره برداری از آن مشخص نیست و ممکن است استخراج شده و صادر شوند.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی