شناسه خبر : 32608
تاریخ انتشار : 1398/05/07 16:28
کاهش 20 تا 30 درصدی خانه های زیر 150 متر در نیمه دوم سال

کاهش 20 تا 30 درصدی خانه های زیر 150 متر در نیمه دوم سال

نائب رئیس اتحادیه املاک تهران گفت: در صورت عدم افزایش نرخ ارز و حامل های انرژی واحدهای زیر ??? متر نیز در نیمه دوم سال کاهش ?? تا ?? درصدی قیمت ها را تجربه می کنند.

به گزارش نورنیوز، حسام عقبایی گفت: اکنون کاهش قیمت خانه مشمول واحدهای بالای ??? متر شده است اما این انتظار می رود که نیمه دوم سال با کاهش قیمت خانه‌های متراژ پایین نیز مواجه باشیم.


وی با اشاره به جدیدترین گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی که از رشد لاک پشتی قیمت خانه در تیر ماه  امسال خبر می دهد، گفت: قبلا هم پیش بینی کرده بودیم که قیمت ها تا پایان تابستان به سمت ثبات می رود.


به گفته عقبایی واحدهای بالای ??? متر تاپان شهریور ممکن است مجددا افت قیمت داشته باشند. اما از آنجایی که قدرت خرید مردم کاهش یافته است و متقاضی برای واحدهای زیر ??? متر بیشتر است فعلا تا پایان شهریور قیمت خانه های کوچک متراژ در سراشیبی سقوط قرار نخواهد گرفت.


وی  در خصوص وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال گفت: توقف افزایش یا ادامه کاهش قیمت در نیمه دوم سال به وضعیت بازارهای تاثیرگذار گره خورده است.


عقبایی پیش بینی کرد که در صورت ثبات نرخ ارز، خانه‌های کوچک هم از ? تا ?? درصد و حداکثر بین ?? تا ?? درصد کاهش قیمت را تجریه کنند.


بر اساس تحلیل عقبایی مسکن به طور کلی تا پایان تابستان کاهش ?? درصدی قیمت‌ها را تجربه خواهد کرد.


وی گفت: از سال گذشته شاهد آغاز دوره رکود مسکن هستیم و به تازگی وارد دوره عمیق رکود مسکن شدیم که مهمترین مشخصه آن ثبات قیمت‌ها است.


عقبایی اضافه کرد: در این برهه سیاستمداران می‌توانند برنامه‌های زیادی مثل مدیریت زمین، افزایش تولید، راه‌اندازی موسسات استیجاری، افزایش رقم تسهیلات برای افزایش قدرت خرید مردم را در برنامه قرار دهند.


تازه‌ترین گزارش دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در تیر به ??.? میلیون تومان رسیده که نسبت به خرداد امسال ?.? درصد و نسبت به تیر سال قبل ?? درصد افزایش یافته است.


بانک مرکزی امروز اعلام کرد که معاملات مسکن در تیر امسال ???? فقره بود که کاهش ?? درصدی را نسبت به تیر سال قبل را نشان می‌دهد.


این حجم از افت فشار ماهیانه قیمت از مرداد ???? تا کنون بی‌سابقه بوده است.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی