شناسه خبر : 32449
تاریخ انتشار : 1398/05/01 14:43
مقام اردنی: باب الرحمه بخش جدانشدنی قدس است

مقام اردنی: باب الرحمه بخش جدانشدنی قدس است

یک مقام اردنی ضمن تکذیب شایعات منتشر شده در خصوص توافق اردن با رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن «باب الرحمه» به پایگاه خبری "عربی ??" گفت: باب الرحمه بخش جدانشدنی از قدس است.

به گزارش نورنیوز، پیشتر یک روزنامه صهیونیستی اخباری را متشر کرده بود مبنی بر اینکه دولت اردن با رژیم صهوینیستی به توافق رسیده تا به مدت شش ماه این باب (دروازه) بسته و پس از آن نیز به یکی از دفاتر وزارت اوقاف فلسطین تبدیل شود.


باب الرحمه یکی از ورودی‌های قدیمی مسجد الاقصی است که بر دیوار شرقی این مسجد قرار گرفته است. ارتفاع این ورودی، بالغ بر ??.? متر است که ساختمانی میان آن قرار دارد. این ساختمان از طریق یک پلکان به داخل مسجد الاقصی می‌رسد. این ساختمان دارای دو در است و در جنوبی آن «الرحمه» نام دارد. باب الرحمه طی تاریخ قدس چندین بار خراب و دوباره بازسازی و ترمیم شده است.صهیونیست‌ها می‌گویند این ورودی مسجدالاقصی، به‌دست حضرت سلیمان بنا شده است، لذا قصد دارند آنجا را به کنیسه تبدیل کنند.


مقام اردنی که نامش در خبر ذکر نشده است، افزود: این ادعاها به هیچ وجه صحت ندارد و موضع اردن در قبال قضیه فلسطین، قدس و مسجد الاقصی همیشه یک موضع واحد و ثابت بوده است.


وی اضافه کرد: اردن هرگونه تغییر در بافت تاریخی و فرهنگی اماکن مقدس قدس را رد کرده و خواستار ترمیم باب الرحمه و بازگشت وضعیت آن به قبل از بستن آن در سال ???? است.


اداره اوقاف قدس که زیر نظر وزارت اوقاف و مقدسات اردن فعالیت می کند، متولی رسمی مسجد الاقصی و امور اوقاف قدس است، طبق قانون اردن آخرین متولی این امر پیش از اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی است.


پلیس رژیم صهیونیستی در سال ???? و پس از انتفاضه دوم مردم فلسطین به بهانه های امنیتی باب الرحمه را بست.


سوم اسفند ماه سال ?? صدها فلسطینی با حرکت به سمت مسجدالاقصی در شهر قدس دروازه ورودی باب الرحمه این مسجد را پس از ?? سال باز کردند و در همان مکان نماز خواندند.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی