شناسه خبر : 32198
تاریخ انتشار : 1398/04/25 15:48
عقب نشینی های ترامپ و پندهای راهبردی/ همه چیز در خدمت انتخابات!

نورنیوز گزارش می دهد؛

عقب نشینی های ترامپ و پندهای راهبردی/ همه چیز در خدمت انتخابات!

نظرسنجی های انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا، قدرت مانور رئیس جمهور این کشور در عرصه سیاست داخلی و خارجی را به شدت محدود کرده است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در فاصله کمی از اظهارات نژادپرستانه خود علیه «ایلهان عمر» و 3 تن دیگر از نمایندگان کنگره عذرخواهی کرد.



او در سخنانی توهین آمیز و نژادپرستانه خطاب به این نمایندگان اعلام کرده بود: «این نمایندگان (که ریشه غیر آمریکایی دارند) به کشور‌های خود که در حال حاضر به انواع جرم و جنایت آلوده است، بازگردند! چرا آن‌ها بازنمی گردند و به اصلاح مکان‌های آلوده به جرمی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. این مکان‌ها بدجور به کمک شما نیاز دارند، باید هر چه زودتر عازم شوید.»



در حالی که به نظر می رسید ترامپ قصد دارد به تقابل خود با ایلهان عمر، نماینده زن مسلمان کنگره و دیگر نمایندگان خارجی تبار ادامه دهد، به صورت ناگهانی از اظهارات خود عقب نشینی کرد!



انتشار اخبار عذرخواهی ترامپ از 4 زن نماینده کنگره، برای بسیاری از کسانی که با روحیات دونالد ترامپ آشنا هستند، تردید آمیز و تعجب برانگیز جلوه کرد، این در حالی است که اصلی ترین و شاید تنها دلیل عذرخواهی ترامپ از اظهارات نژادپرستانه خود، انتشار نظرسنجی اخیر از سوی روزنامه وال استریت ژورنال بوده است.



نظرسنجی مشترک NBC و روزنامه وال استریت ژورنال نشان می دهد که هر یک از 4 نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 یعنی «جو بایدن، برنی سندرز، کامالا هریس و الیزابت وارن» می توانند ترامپ را در دور نهایی انتخابات شکست داده و راهی کاخ سفید شوند.



بر این اساس؛ بایدن با اختلاف 9 درصد، سندرز با اختلاف 7 درصد، الیزابت وارن با اختلاف 5 درصد و کامالا هریس با اختلاف 1 درصد از ترامپ پیش هستند.



اگرچه ترامپ در واکنش به این نظرسنجی، آن را ساختگی و تقلبی خوانده است، اما اعضای کمپین انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا چنین نظری ندارند و به او توصیه کرده اند که برای مقابله با روند کاهشی محبوبیت خود در نظرسنجی ها، هر چه سریع تر به غائله ای که بر سر توهین به نمایندگان خارجی تبار کنگره به وجود آورده است، خاتمه دهد.



فراتر از این مسئله، طی روزهای اخیر شاهد اقداماتی مانند فشار ترامپ بر کشورهای اروپایی برای واسطه گری با ایران بوده ایم. تلاش ترامپ برای برگزاری مذاکرات پی در پی با رهبر کره شمالی نیز در مدت اخیر مورد توجه بسیاری از تحلیلگران قرار گرفته است.



چنین اقداماتی با مشی واقعی ترامپ در حوزه سیاست خارجی فاصله دارد. با این حال ترامپ دریافته است که برای تغییر معادلات موجود در نظرسنجی ها، ناچار به دادن امتیازات زیادی در حوزه سیاست خارجی است. همین مسئله رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را ضربه پذیرتر نموده و قدرت مانور او را به شدت محدود ساخته است.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی