شناسه خبر : 32109
تاریخ انتشار : 1398/04/23 15:49
افشاگری عضو سابق «المستقبل» و سفارت سعودی علیه یکدیگر

نورنیوز بررسی کرد؛

افشاگری عضو سابق «المستقبل» و سفارت سعودی علیه یکدیگر

عضو سابق جریان المستقبل مدعی شد رژیم سعودی، سعد حریری را برای استعفا زیر فشار قرار داده است.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: «خالد الضاهر» نماینده سابق پارلمان لبنان و عضو سابق جریان «المستقبل» که از طرفداران «اخوان مسلمین» محسوب می شود، اعلام کرد که عربستان به «سعد حریری» نخست‌وزیر این کشور فشار آورده تا وی را به استعفا وادار کند.


«روزنامه الشرق» با انتشار این خبر، همچنین نوشته است: الضاهر مدعی شده که چندین بار برای سفر به ایران از او دعوت به عمل آمده ولی هر بار این دعوت ها را رد کرده است!


در این گزارش آمده است: الضاهر اعلام کرده که بر حفاظت از بهترین روابط با تمام طرفهای منطقه از جمله عربستان و ایران تأکید دارد و گفته ما به این روابط نیاز داریم چون لبنان کشوری است که بدون کمک‌های خارجی نمی‌تواند زنده بماند.


بنابر این گزارش؛ الضاهر به رهبران عربستان گفته، چرا به این شکل لبنان را رها می‌کنید؟ شما باید در مورد سیاست‌های خود تجدید نظر کنید، چگونه می‌خواهید با پروژه ایران مقابله کنید؟


از سوی دیگر؛ روزنامه «عکاظ» در واکنش به ادعاهای الضاهر، او را به دو رویی متهم کرده و نوشته است: پیشینه تغییر نظر این فرد معلوم است و یک نمونه روشن از نفاق سیاسی است.


در گزارش عکاظ آمده است: دلیل حمله اخیر الضاهر به عربستان این است که وی هر سال از سفارت عربستان در لبنان تعدادی روادید حج درخواست می‌کرد تا آنها را بین دوستان و خاندان خود پخش کند، ولی سفارت عربستان در لبنان متوجه شد که الضاهر در مقابل دادن روادید حج به مردم از آنها پول می‌گرفته است، بنابراین سفارت عربستان امسال به او روادید حج نداده است!



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی