شناسه خبر : 31990
تاریخ انتشار : 1398/04/19 13:46
زمان اجرای تعهدات یک طرفه به پایان رسیده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد:

زمان اجرای تعهدات یک طرفه به پایان رسیده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم قاطع کشورما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف های دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.

به گزارش نورنیوز، «امانوئل بون» مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه صبح امروز (چهارشنبه) با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون سازوکارهای اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مسائل منطقه ای و دوجانبه با وی گفتگو کرد.


علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با انتقاد از بی عملی کشورهای اروپایی برای اجرای تعهداتشان در برجام و فقدان اراده کافی برای مقابله با اقدامات تخریبی امریکا در این توافقنانه چند جانبه اظهار کرد: باتوجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک طرفه از سوی ایران، تصمیم قاطع کشورما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرفهای دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است


وی اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران برشمرد و گفت: این مسیر در چارچوب بندهای ?? و ?? برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.


دبیر شورای عالی امنیت ملی سیاست فشار حداکثری آمریکا را راهبردی شکست خورده عنوان کرد و گفت: ایران در عمل اثبات کرد که در ابعاد اقتصادی، سیاسی و دفاعی توانمندی و ظرفیت مدیریت و مقابله با تنش ها و چالش های مختلف را دارد و با کشوری با این مشخصات نمی توان با زبان زور سخن گفت.


شمخانی افزود: آمریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته و کشورهای اتحادیه اروپا باید برای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی آمریکا بایستند.


\"\"


ایران در تعاملات منطقه ای و بین المللی رشد قابل توجهی داشته است


«امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده ام و حامل هیچگونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم.


وی با اشاره به اگاهی فرانسه از قدرت تاب اوری ایران در برابر فشارهای مختلف که طی ?? سال گذشته و عبور از تحریم های مختلف به اثبات رسیده است، خاطر نشان کرد: علی رغم میل، اراده و اقدامات آمریکا، قدرت، نفوذ و جایگاه ایران طی ?? سال گذشته در تعادلات منطقه ای و بین المللی رشد قابل توجهی داشته است.


مشاور رییس جمهور فرانسه گفت: اماتویل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد اتش بس در جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنشهای رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.


وی در پایان افزود: با توجه به نقش و اثرگذاری غیر قابل انکار ایران درمنطقه ،پاریس علاقمند به تداوم گفتگو و همکاری با ایران برای مدیریت بحرانهای جاری درسوریه،یمن،عراق و لبنان است.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی