شناسه خبر : 31941
تاریخ انتشار : 1398/04/18 12:57
اقدام آمریکا برای فروش سلاح به تایوان نقض حقوق بین الملل است

وزارت خارجه چین:

اقدام آمریکا برای فروش سلاح به تایوان نقض حقوق بین الملل است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدام جدید آمریکا برای فروش سلاح به تایوان، این کار را نقض حقوق بین الملل دانست.

به گزارش نورنیوز به نقل از اسپوتنیک، «گنگ شوآنگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در واکنش به تصمیم آمریکا برای فروش ?.? میلیارد دلار سلا ح به تایوان گفت: فروش سلاح توسط آمریکا به تایوان نقض جدی حقوق بین الملل و اصول ابتدایی روابط بین الملل است.


وی افزود: این اقدام سیاست چین واحد و همچنین سه یاداشت تفاهم چین و آمریکا را نقض می کند. این اقدام همچنین دخالتی آشکار در امور داخلی چین محسوب شده و حاکمیت و منافع امنیتی آن را تهدید می کند. ما اعتراض خود را به این اقدام آمریکا اعلام می کنیم.


پنتاگون اعلام کرده که وزارت خارجه آمریکا با فروش احتمالی تسلیحات به ارزش تقریبی ?.? میلیارد دلار به تایوان موافقت کرده است- خبری که با واکنش شدید چین همراه خواهد بود.


گفتنی است وزارت خارجه چین ماه میلادی گذشته نیز در واکنش به گزارش‌های اولیه مبنی بر انجام چنین معامله‌ای، به آمریکا درباره صدماتی که این اقدام به روابط دوجانبه خواهد زد؛ هشدار داده بود.


این قرارداد شامل فروش ??? تانک آبرامز و ??? موشک استینگر است.


چین به تایوان به چشم استانی متمرد نگاه کرده و درباره هرگونه اقدام از سوی آمریکا که به جریان‌های جدایی‌طلب منطقه کمک کند؛ هشدار داده است.


این در حالی است که آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون مدعی است فروش احتمالی این تسلیحات که به درخواست تایوان انجام می‌شود؛ به تغییر موازنه نظامی منطقه منجر نخواهد شد.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی