شناسه خبر : 31669
تاریخ انتشار : 1398/04/10 16:27
آمریکا با نام حقوق بشر و دموکراسی مرتکب جنایت می شود

کارشناس مسائل منطقه:

آمریکا با نام حقوق بشر و دموکراسی مرتکب جنایت می شود

کارشناس مسائل منطقه گفت: آمریکایی‌ها جنایت‌های خود را با نام حقوق بشر و دموکراسی مرتکب شده و از تروریست‌ها حمایت می کنند.

«سیدرضا صدر الحسینی» عصر امروز در همایش آمریکا و جنایت‌های قرن که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: مقاومت برابرجنایت های آمریکایی‌ها آنها را در مورد ادامه جنایت ها با تردید روبه‌رو می‌کند. پس از ورود آمریکا به عراق شاهد تجاوزها و جنایت ها بودیم که در گذشته کمتر انجام داده بودند. به همین خاطر و به دلیل مقاومت مردم عراق شیوه برخورد آمریکا با مردم عراق هم متفاوت بود.


وی با اشاره به نهضت ضد جنگ در آمریکا به خاطر حمله به عراق اظهار داشت: کاخ سفید می‌گفت جنگ کوتاه است و می‌توان هزینه عمده جنگ را جبران کرد و به همین خاطر بخشی از فضاسازی‌ها موجب کوتاه شدن اعتراض ها شد ولی رسانه‌ها براینخستین بار جنایت های آمریکایی را نشان دادند. تعدادی از سربازان آمریکایی هم پس از بازگشت به کشورشان در قالب خاطرات خود بخشی از جنایت های آمریکا را به سمع و نظر مردم رساندند.


این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه آمریکا جنایت‌های خود را با عنوان حقوق بشر و دمکراسی انجام می‌دادند، تصریح کرد: نخستین جایی که آمریکایی‌ها تحت لوای حقوق بشر مرتکب جنایت شدند و اقداماتشان موجب تنفر جهانی شدند، عراق بود. هنوز پرونده جنایت‌ های آمریکا در عراق پایان نیافته بود که موضوع سوریه آغاز شد.


صدرالحسینی ادامه داد: با آغاز جنبش بیداری اسلامی برخی تصور می‌کردند تحولات سوریه هم ناشی از بیداری اسلامی است اماهنوز چند روز از اعتراض های سوریه نگذشته بود که چهره تروریست‌ها که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورهایی مثل عربستان و اسرائیل حمایت می‌شدند روشن شد.


وی با بیان اینکه کمتر از شش ماه بعد از آغاز بحران سوریه آمریکا با حمایت از تروریست‌ها چهره خود را نشان داد گفت: وقتی تروریست‌ها محاصره می‌شدند از سوی نیروهای آمریکایی نجات می‌یافتند. علاوه بر این بمباران نیروهای مقاومت از سوی ایالات متحده، انتشار عکس‌هایی از حضور نتانیاهو بر بالین تروریست‌ها در تل‌آویو نشان دهنده حمایت آنها از تروریست‌ها بود.


صدرالحسینی با تاکید بر اینکه جنایت های سبوعانه تروریست‌ها در سوریه و عراق فقط پای آمریکا نوشته می‌شود، ابراز داشت: آمریکایی‌ها تروریست‌ها را به افغانستان و کشورهای دیگر گسیل می‌کنند و برخی شواهد حاکی از گسیل کردن تروریست‌ها به شاخ آفریقاست. داعش در این کشورها اقداماتی انجام داد که در پرونده هیچ گروه تروریستی ثبت و ضبط نشده است.


وی با بیان اینکه در پرونده یمن حامی اصلی ائتلاف یمن آمریکاست، عنوان کرد: امروز شرایطی در یمن حاکم است که سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری تحت حمایت آمریکا هر روز آمار و رقم جنایت‌ها را بیان و پخش می‌کنند اما آمریکا اجازهحضور یک تیم مستقل و یا یک تیم بهداشتی را نداده است که فکر می‌کنیم بخشی از آن به خاطر استفاده از تسلیحات بیولوژیک است.
صدر الحسینی خاطرنشان کرد: پزشکان بدون مرز که به یمن رفته‌اند، عکس‌ها و فیلم‌هایی را منتشر کرده‌اند که سابقه نداشته است.


این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با طرح این سوال که جنگ یمن به بن بست رسیده ولی چرا پایان نمی‌پذیرد، یادآور شد: آمریکا به دلیل فروش تسلیحات به ائتلاف تحت رهبری سعودی بخش قابل توجهی از اقتصاد خود را به چرخش درآورده است و به نظر می رسد یکی از دلایل پایان نیافتن جنگ آمریکا و کشورهای غربی است.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی