شناسه خبر : 31452
تاریخ انتشار : 1398/04/10 22:17
بازگشت ? میلیارد دلار ارز صادراتی از ابتدای سال

وزیر اقتصاد خبر داد؛

بازگشت ? میلیارد دلار ارز صادراتی از ابتدای سال

وزیر اقتصاد با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ?میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشته است، گفت:کارگروهی ویژه از نمایندگان دولت، مجلس و بخش خصوصی، موانع بازگشت ارز صادراتی رارفع خواهد کرد.

به گزارش نورنیوز، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امشب (دوشنبه ?? تیرماه) شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی دغدغه‌های فعالان اقتصادی مبنی بر تجدیدنظر در شیوه‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: کارگروه ویژه ای با حضور معاون وزیر اقتصاد، معاون بانک مرکزی، نماینده قوه قضائیه، نماینده اتاق بازرگانی و معاون وزیر صمت برگزار تشکیل خواهد شد تا با بررسی بیشتر در جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی درباره آن تصمیم گیری شود.


وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: از ابتدای سال ?? تاکنون ? میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور برگشته که سهم شرکت‌های کوچک و متوسط از آن یک میلیارد دلار بوده است.


وی با بیان اینکه روند بازگشت ارز صادراتی از ابتدای امسال امیدوارکننده است، تصریح کرد: بخشی از ارزهایی که سال گذشته می‌بایست به چرخه اقتصاد وارد شوند اما این اتفاق رخ نداده بود در سه ماهه نخست امسال به کشور بازگشتند و البته صادرکنندگان نیز همکاری بسیار خوبی را در این زمینه صورت داده اند.


رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه ارز حاصل از صادرات باید منجر به رونق تولید شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم ارزی که به چرخه اقصادی کشور از سوی صادر کنندگان بر می‌گردد در نهایت منجر به رونق تولید شود.


وی گفت: از سال گذشته تاکنون ??.? میلیارد دلار ارز به چرخه صادراتی برگشته و این آمار از سوی نماینده رسمی بانک مرکزی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام شده است.


دژپسند همچنین در خصوص اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی نیز گفت: هم اکنون از سپرده‌های بانکی مالیات اخذ نمی‌شود اما باید توجه داشت که هم اکنون بانک‌ها خرده سپرده‌های بانکی را جمع و در قالب تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اعطا می‌کنند. پس سپرده‌ها نیز در خدمت تولید است.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی