شناسه خبر : 31398
تاریخ انتشار : 1398/04/02 12:22
گزارش سازمان ملل:برخلاف ادعای ریاض، متهم اصلی قتل خاشقچی محاکمه نشده است

گزارش سازمان ملل:برخلاف ادعای ریاض، متهم اصلی قتل خاشقچی محاکمه نشده است

گزارش اخیر سازمان ملل در مورد پرونده قتل جمال خاشقچی نشان می‌دهد که مشاور بن سلمان که متهم اصلی این قتل است، در دادگاه‌های سعودی محاکمه نشده است.

به گروه نورنیوز، گزارش اخیر بازرس و گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد پرونده قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی مقتول در ترکیه نشان می‌دهد که متهم اصلی این قتل به رغم ادعای سعودی‌ها محاکمه نشده است.


خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی ?? ساله مقیم آمریکا که برای واشنگتن‌پست قلم می‌زد، دهم مهر ماه گذشته (دوم اکتبر) به طرز فجیعی از سوی تیم ترور تحت امر «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی در کنسول‌گری ریاض در شهر استانبول به قتل رسید و جسد او تکه‌تکه شود.


بر اساس گزارشی که خانم «آگنس کالامار»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در پرونده قتل خاشقچی چهارشنبه (?? خرداد) منتشر کرده، ولی‌عهد سعودی و سایر مقامات عالی رتبه سعودی در این قتل نقش داشته و مدارک معتبری در این خصوص وجود دارد.


با این حال، بررسی این گزارش ??? صفحه‌ای نشان می‌دهد که تنها اسامی ?? نفر متهم به عنوان متهمان به قتل خاشقچی در این گزارش آمده است و کالامار اسامی این متهمان را بر اساس استناد به اطلاعاتی که از منابعی که در دادگاه‌های محاکمه این افراد حاضر داشتند، به دست آورده است.


به گزارش الخلیج الجدید، اسامی این متهمان عبارت اند از «فهد شبیب البلوی، ولید عبدالله الشهری، ترکی مشرف الشهری، ماهر عبد العزیز مطرب، صلاح محمد الطبیقی، منصور عثمان أبا حسین، محمد سعد الزهرانی، مصطفى محمد المدنی، سیف سعد القحطانی، أحمد محمد عسیری، و مفلح شایع المصلح».


بر اساس این گزارش، آنچه در این ارتباط جالب توجه است این است که اسم سعود القحطانی، مشاور بن‌سلمان و متهم اصلی قتل خاشقچی در بین این یازده نفر نیست. این در حالی است که قحطانی بعد از اجرای قتل این روزنامه‌نگار سعودی به قاتلان گفته است که «سر آن سگ (اشاره به خاشقچی) را برای من بیاورید».


این در حالی است که بعد از افشای این قتل سعود القحطانی به دستور پادشاه سعودی از کار برکنار و از عربستان ممنوع الخروج شد.


علاوه بر این، مقام‌های سعودی بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، «محمد العتیبی»، سرکنسول عربستان سعودی در ریاض، «نایف حسن العریفی»، «عبدالعزیز محمد الهوساوی»، «خالد عایض الطیبی»، «مشعل سعد البستانی»، «غالب الحربی» و «بدر لافی العتیبی»، دیگر متهمان در قتل خاشقچی را محاکمه نکرده‌اند.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی