شناسه خبر : 31318
تاریخ انتشار : 1398/03/29 15:29
3 هنرمند گواهی درجه یک هنری دریافت کردند

3 هنرمند گواهی درجه یک هنری دریافت کردند

گواهی درجه یک هنری از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان به فیروزه گل‌محمدی، نقاش و تصویرگر کتاب کودک، حبیب‌اله صادقی نقاش، منتقد هنری، کاریکاتوریست و مسعود نجابتی، طراح گرافیک و خوشنویس اهدا شد.

 


 


 


به گزارش نورنیوز، سید مجتبی حسینی معاون امورهنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هنرمندان زمانی که مورد پذیرش خاص و عام قرار می‌گیرند و به اجماع می‌رسند، نیاز به هیچ گواهی‌نامه و مدرکی ندارند.


وی ادامه داد: سه هنرمندی که امروز در این محل حاضر هستند از سالها پیش مورد قبول خاص و عام بوده و به عنوان ستارگان هنر ایران درخشیده‌اند.


به گفته معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این گواهینامه برای اینکه از گوشه‌ای از بزرگواری و آفرینشگری آنها قدردانی شود، به آنان اهدا می‌شود.


هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم، خطاب به سه هنرمند دریافت کننده درجه یک هنری گفت: نکته مهم خوشنامی هنرمندان درعرصه هنر است و با اعتقاد کامل می‌گویم همه جا سخن از بزرگی و توانمندی شما در هنراست.


وی تصریح کرد: افتخار داریم که امروز گواهی درجه یک هنری تقدیم شما می‌شود و به داشتن چنین قله‌هایی در هنر تجسمی کشور افتخار می‌کنیم.


سید محمد طباطبایی دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران نیز گفت: هنرمندان انسان‌های فرهیخته ای هستند که عمر با برکت خود را صرف تلاش درراه هنرآموزی، خلق اثر و انتقال تجارب خود به دیگران صرف کرده‌اند.


وی تاکید کرد: قدر و شان هنرمندان را بدانیم چراکه این هنرمندان اعتبار خود را سال‌ها پیش در جامعه یافته‌اند.


احمد صدری رئیس کمیته تخصصی هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، نیز دراین مراسم، افزود: عده‌ای اهل نظر هستند و افرادی در زمینه عمل متمرکزند، اما افراد و هنرمندانی هستند که اجماع نظر و عمل در آنان دیده می‌شود.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی