شناسه خبر : 31246
تاریخ انتشار : 1398/03/27 14:56
طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در ??? نقطه تهران اجرا می‌شود

طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در ??? نقطه تهران اجرا می‌شود

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد از برگزاری طرح «پیوند مسجد و مدرسه» در ??? مسجد مرکز و جنوب تهران خبرداد.

به گزارش نورنیوز، حجت‌الاسلام مجیدی گفت: برنامه‌های مساجد باتوجه به مناسبت‌های مذهبی برنامه‌ریزی می‌شود که بر این اساس باتوجه به اتمام ماه رمضان، برنامه‌های پیش روی مساجد با کلید واژه «تا محرم» برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.


برنامه‌های تابستانی مساجد مرکز و جنوب تهران


وی ادامه داد: در ایام تابستان برنامه‌های مناسبتی همچون ? شوال سالروز تخریب قبور بقیع، ?? شوال شهادت امام صادق (ع)، برنامه‌های مناسبتی ماه ذی‌القعده و ذی‌الحجه برگزار می‌شود که بیشتر این برنامه‌ها مشتمل بر شادی اهل بیت(ع) است که بزرگترین جشن مسلمانان یعنی عید غدیرخم نیز در این ایام واقع شده است.


برنامه‌های شاد مساجد در ایام شادی اهل بیت(ع)


مجیدی ادامه داد: برنامه‌های دهه کرامت مقارن با روز میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) نیز در مساجد این ناحیه برگزار خواهد شد تا مسلمانان در ایام شادی اهل بیت(ع) شاد باشند.


هدف از اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه»


مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد با اشاره به اینکه با توجه به تعطیلات تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان، طرح «پیوند مسجد و مدرسه» دنبال می شود، تصریح کرد: این طرح از سوی این مرکز و با همکاری آموزش و پرورش در مساجد با هدف زمینه‌سازی برای حضور گسترده‌تر نسل جوان در مسجد، از طریق بهسازی ارتباط پیوند مسجد و مدرسه برگزار می‌شود.


وی افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده مساجد در مناسبت‌های پیش‌روی باید با حضور پرشور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برگزار شود لذا این طرح اجرایی می‌شود تا موانع حضور این قشر برطرف شود و شاهد حضور پرشور آنان باشیم.


ملزومات لازم برای جذب و حضور نوجوانان و جوانان در مساجد


مجیدی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش دغدغه تربیتی دارند و نیاز است که موانع مسجدی برطرف شود، تصریح کرد: اقتضای سنین جوان و نوجوان موجب می‌شود که این قشر اهل تحرک و جنب‌وجوش باشند لذا باید تحمل این مهم در مساجد وجود داشته باشد و در محیط مسجد مدیریت شود.


مدیر ناحیه شهید نواب صفوی امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: انتظار است مساجد با تشکیل شورای فرهنگی به ریاست امام جماعت و دبیری پایگاه بسیج، فضا را برای حضور نوجوانان و جوانان فراهم کنند تا در فرصت اوقات فراغت برای جذب و حضور حداکثری آنان فراهم شود.



فارس
کلید واژگان
مدرسهتابستانمساجد
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی