شناسه خبر : 31045
تاریخ انتشار : 1398/03/20 17:35
رد پای تام کاتن در ماجرای قتل سناتور سابق ایالت آرکانزاس

نورنیوز گزارش می دهد :

رد پای تام کاتن در ماجرای قتل سناتور سابق ایالت آرکانزاس

یکی از افرادی که نامش به عنوان یکی از سرنخ های ماجرای قتل لیندا کالینز اسمیت مطرح شده، «تام کاتن» سناتور فعلی ایالت آرکانزاس از حزب جمهوریخواه است که ماجرای ورودش به سنا به دلایل متعددی با حاشیه های بسیاری همراه بود.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: قتل مرموز دو سناتور سابق جمهوریخواه در ایالات متحده آمریکا، به تیتر اصلی رسانه های آمریکایی طی روزهای اخیر تبدیل شده است.
جسد سناتور «لیندا کالینز اسمیت» و سناتور «جاناتان نیکولاس» دو نماینده سنای آمریکا در فاصله زمانی تنها ? روز از هم توسط پلیس در منزلشان کشف شد.
لیندا کالینز اسمیت سناتور سابق ایالت آرکانزاس آمریکا، تا ابتدای سال 2019 آمریکا در سنای آمریکا حضور داشت. او که علاوه بر فعالیت های سیاسی و رسمی، یک تاجر فعال بوده و به کار خرید و فروش املاک نیز اشتغال داشت، پیش از آنکه به حزب جمهوری‌خواه ملحق شود، عضو حزب دموکرات بود.
بنابر این گزارش؛ جسد جاناتان نیکولاس سناتور 53 ساله ایالت اوکلاهاما نیز در حالی پیدا شد که جای چند گلوله در بدن او به چشم می خورد.
نکته آنکه؛ پلیس آمریکا هنوز در خصوص چرایی قتل دو سناتور سابق حزب جمهوریخواه اظهار نظر نکرده است، اما این مسئله به عنوان یک سوژه جنجالی، در فضای شبکه های اجتماعی داخل آمریکا تبدیل به یک بحث مورد مناقشه شده، تا جایی که بسیاری از فعالان این شبکه از طیف های مختلف، آن را تصادفی ندانسته و به حدس و گمانه زنی پیرامون آن پرداخته اند.
یکی از افرادی که نامش به عنوان یکی از سرنخ های ماجرای قتل لیندا کالینز اسمیت مطرح شده، «تام کاتن» سناتور فعلی ایالت آرکانزاس از حزب جمهوریخواه است که ماجرای ورودش به سنا به دلایل متعددی با حاشیه های بسیاری همراه بود.
بنابر اظهار بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی آمریکا، تام کاتن با کالینز اسمیت به خوبی آشنا بود، به ویژه آنکه کالینز اسمیت با او اختلافات پررنگی داشت.
یکی از این اختلافات به حواشی مربوط به حضور کاتن در عرصه رقابتهای انتخاباتی سنا در ایالت آرکانزاس باز می گردد، جایی که کاتن با یک دوپینگ استثنایی و بی سابقه توسط لابی آیپک با رقمی حدود 4.5 میلیون دلار، توانست پیروز از این کارزار خارج شده و به مجلس سنا راه یابد.
این اختلافات اما به همین جا ختم نشد و بعدها در مسئله دیگری بروز جدی تری پیدا کرد. ماجرا از این قرار بود که برخی رسانه های آمریکایی به اسنادی دست پیدا کرده بودند که نشان می داد کمک بی سابقه آیپک به کاتن برای ورود به سنا، از یک سناریوی هدفمند و از پیش طراحی شده برای دسترسی به محتواهای محرمانه کمیته اطلاعات سنای آمریکا پیروی می کرده است.
کالینز اسمیت به کمک این اسناد، متوجه این موضوع شده بود که کمک مالی بی سابقه آیپک به تام کاتن برای پیروزی در انتخابات و ورود به سنا، توسط «شلدون آدلسون» کازینودار معروف یهودی و حامی مالی تندروهای صهیونیست به سفارش «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» صورت گرفته تا او با ورود به کمیته اطلاعات سنا، اسناد و محتوای مد نظر موساد را از طریق همسرش «آنا پکهام» به سازمان جاسوسی رژیم صهیونستی منتقل کند.
بنابر این گزارش؛ این شواهد و مدارک نشان می دهد که آگاهی کالینز اسمیت ـ به عنوان رقیب انتخاباتی سناتور تام کاتن در ایالت آرکانزاس ـ از این رسوایی بزرگ، بعد از ماجرای پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 ـ که بازرس «رابرت مولر» مسئولیت پیگیری آن را به عهده دارد ـ عملا می توانست ترامپ و تیم او را با بحران و رسوایی به مراتب بزرگتری مواجه کرده و رییس جمهور جنجالی آمریکا را به دومین رییس جمهور تک دوره ای این کشور، پس از «ریچارد نیکسون» تبدیل کند، لذا چاره ای جز حذف فیزیکی او متصور نبوده است.



نورنیوز
کلید واژگان
امریکاقتلتام کاتین
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی