شناسه خبر : 30966
تاریخ انتشار : 1398/03/18 14:10
نشست اقتصادی بحرین در راستای عادی سازی و خیانت به قدس است

رئیس سازمان حقوق بشر بحرین تاکید کرد:

نشست اقتصادی بحرین در راستای عادی سازی و خیانت به قدس است

رئیس سازمان حقوق بشر بحرین با بیان اینکه نشست اقتصادی بحرین در راستای عادی سازی و خیانت به قدس است، گفت: اطلاق عنوان اقتصادی به این نشست برای گمراه سازی مخاطب و بخشی از جنگ نرم است تا بدین صورت بیداری و آگاهی مردم عرب و مسلمان را از بین ببرد.

به گزارش نورنیوز: دولت دونالد ترامپ قصد دارد با همکاری بحرین یک کنفرانس اقتصادی برگزار کند که هدف آن جذب سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی‌نشین است.


کاخ سفید روز یکشنبه ?? اردیبهشت (?? مه) با اعلام این خبر، کنفرانس بحرین را بخشی از طرح آمریکا برای برقراری صلح در خاورمیانه و خاتمه دادن به مناقشه در این منطقه عنوان کرد!


تاکنون درباره جزئیات این کنفرانس و شرکت‌کنندگان آن خبری منتشر نشده است. کاخ سفید و پادشاهی بحرین در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند که این نشست ?? و ?? ژوئن (? و ? تیر) در منامه برگزار خواهد شد. آمریکا و بحرین ابراز امیدواری می‌کنند که کنفرانس منامه امکانی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بالقوه‌ای باشد که طرح صلح خاورمیانه زمینه انجام آن را فراهم می‌کند.


نشست اقتصادی درباره فلسطین در حالی قرار است در منامه پایتخت بحرین در اوایل تابستان برگزار شود که مخالفت گسترده فلسطینی ها سخت برگزارکنندگان این نشست را به وحشت انداخته است.


بر همین اساس و در همین رابطه «عبدالاله الماحوزی» رئیس سازمان حقوق بشر و دموکراسی بحرین مستقر در کشور آلمان در این خصوص گفتگو کرده که شرح آن در ادامه از نظر می گذرد.


*قرار است در آینده نزدیک کنفرانس اقتصادی در راستای طرح معامله قرن در بحرین برگزار شود که توسط خود فلسطینی ها محکوم و رد شده است. برگزاری این نشست با هدف ادعایی حل مسأله فلسطین را در شرایطی که خود فلسطینی ها با آن مخالفند، از لحاظ حقوق بین الملل و حقوق بشر چگونه ارزیابی می کنید؟

اولا ما به عنوان بحرینی ها هر نوع اقدامی در راستای عادی سازی روابط را محکوم و رد می کنیم و آن را خیانت به اسلام و مسلمین و مقدسات آنها و تاریخ مردم بحرین به حساب می آوریم. تاریخ بحرین مملو از نمونه های مخالفت با عادی سازی است.


پادشاه بحرین روند این خیانت را مدیریت می کند و پادشاهی خائن است. او امروز فقط به خواسته های مردم بحرین خیانت نمی کند بلکه به امت اسلامی و عربی نیز خیانت می کند. اطلاق عنوان اقتصادی به این نشست نیز برای گمراه کردن مخاطب و تلاش برای شستشوی مغزی و تقلیل دادن عقل اعراب و بخشی از جنگ نرم است تا بدین صورت بیداری و آگاهی مردم عرب و مسلمان را از بین ببرد. زیرا مدعی حضور وزیر اقتصادی در این نشست در بحرین هستند تا وضعیت اقتصادی نوار غزه را شکوفا کند.


این عنوانی براق و جذاب است اما تحت این عنوان هزار خیانت و نیرنگ وجود دارد. این نشست در راستای عادی سازی و خیانت به قدس است. آن کسانی که مدعی تحریک مردم بحرین توسط ایران یا حزب الله بودند با برگزاری این نشست اقتصادی متوجه می شوند که رژیم بحرین مزدور صهیونیست ها و آمریکاست و خواسته های مردم بحرین برای تعیین سرنوشت صرفاً متعلق به خودشان و در راستای منافع و مصالح خود بحرین و امت عربی و اسلامی است نه خواسته های ایرانی. این نشست چهره زشت این رژیم مزدور برای آمریکا و صهیونیست ها را آشکار کرد. رژیم بحرین قصد دارد از این طریق قدس و فلسطین را در برابر حمایت آمریکا و صهیونیست ها از قدرت و منافع سیاسی خود بفروشد.


*آیا نتانیاهو قصد دارد بحرین را به جزیره اسرائیل و تحت مدیریت خود تبدیل کند؟

وی قصد دارد کل منطقه عربی را به جزیره ای متعلق به خود تبدیل کند. هدف او فقط فلسطین نیست بلکه می خواهد کل وطن عربی را تحت مدیریت و قیمومیت صهیونیست ها و اسرائیل دربیاورد. رژیم هایی مانند آل خلیفه و آل سعود و آل نهیان در امارات به صورت کامل مزدور نتانیاهو و دولت آمریکا هستند. زیرا همکاری سیاسی و اقتصادی و نظامی و اطلاعاتی میان آنها وجود دارد.


در واقع ما تحت اشغال صهیونیست ها اما با چهره های عربی قرار داریم. تفاوت ما با فلسطینی ها این است که در فلسطین اشغالگران به وضوح دیده و حس می شوند اما در بحرین رژیم حاکم به صورت کامل مزدور صهیونیست هاست ولی با چهره و وجهه ای عربی.


از طریق برگزاری اینگونه نشست های اقتصادی و سفر بحرینی ها به اراضی اشغالی عادی سازی روابط شکل می گیرد. در حال حاضر یک دفتر گردشگری در بحرین تبلیغ می کند که هر کس خواهان سفر به قدس است، از طریق سفارت اسرائیل در اردن ویزا تهیه کند. این دفتر در منامه پایتخت بحرین مستقر است و برای سفر به اسرائیل با اردن هماهنگی می کند.


بنابراین ما تحت اشغال و استعمار غیرمستقیم توسط رژیم های مزدور و مورد حمایت آمریکا و اسرائیل هستیم. از جمله اهداف راهبردی نتانیاهو نیز این است که کل وطن عربی تحت قیمومیت و سلطه صهیونیست ها و آمریکا باشد.


* روند عادی سازی روابط برخی رژیم های عربی با صهیونیست ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

میان ملت ها و رژیم های مزدور در منطقه باید تفاوت قائل شویم؛ این رژیم ها به دنبال حفظ تاج و تخت خود هستند و برای حفظ آن شرف و اعتقادات خود را می فروشند که سعودی ها و حکام بحرین اینگونه هستند.


بحرین تابع سعودی ها و آمریکایی هاست و اصل روند عادی سازی روابط توسط سعودی ها صورت می گیرد. در این راستا از رسانه های خود برای گمراه کردن امت اسلامی و عربی نیز بهره می برند و در صدد اعطای سرزمین جایگزین به فلسطینی ها هستند.


حق بازگشت فلسطینی ها نیز لغو می شود و مردم فلسطین در صحرای سینا اسکان داده شوند. هر کس با این روند همراه گردد، منافع و مکاسب خود را دارد. رژیم های عربی در چاقو زدن به پشت امت اسلامی و عربی و خیانت به آن شریکند و اقدام به برافروختن جنگ های فرقه ای و حمله به یمن و غیره کردند اما مسأله قدس و فلسطین آنها را رسوا می کند. حقیقت این است که این رژیم ها مزدور هستند و توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها تحریک می گردند. به تعبیر ترامپ اینها همانند گاو شیرده هستند.


*روند سرکوب و محاکمه فعالان بحرینی توسط آل خلیفه چگونه پیش می رود؟ چگونه امکان تحقق اصلاحات ریشه ای در بحرین وجود دارد؟

وضعیت ما در بحرین با فلسطینی ها تفاوتی ندارد؛ در فلسطین، اشغالگر خارجی وجود دارد و در بحرین اشغالگر و استعمارگر داخلی. رژیم بحرین کاملاً صهیونیستی و دست در دست اسرائیلی هاست که به خارجی ها تابعیت می دهد. اگر اسرائیل یهودیان را در فلسطین اسکان می دهد، در بحرین نیز تابعیت سیاسی می دهند. ما نیز در بحرین تحت اشغال هستیم و راه ما در مواجهه با آن مقاومت مشروع است که می توان سرزمین و کشور را آزاد کرد.


درگیری ما با رژیمی که دست در دست اسرائیل قرار داده، نبرد بر سر وجود است نه حقوق. بنابراین باید راه را با وحدت و صبر و استعانت الهی ادامه دهیم تا در نهایت پیروز شویم. خواسته ما شامل عزت و کرامت و تحقق حاکمیت مردمی است نه فقط آزادی زندانیان و نباید توافقات کوچک و جزئی حاصل شود. ما با مسائل اسلامی و عربی به ویژه فلسطین همراهیم و مخالف عادی سازی روابط و فروش فلسطین به صهیونیست ها با همکاری رژیم های خائن و مزدور آل خلیفه و آل سعود هستیم.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی