شناسه خبر : 30944
تاریخ انتشار : 1398/03/18 10:43
مخالفت سازمان محیط زیست با تولید سواری دیزلی/ازن عامل سرطان پوست

معاون سازمان محیط زیست تاکید کرد:

مخالفت سازمان محیط زیست با تولید سواری دیزلی/ازن عامل سرطان پوست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ازن باعث سرطان پوست می‌شود و این موضوع غیر قابل انکار است. در نامه‌ای هم که به وزارت صنعت ارسال کردیم، در این‌باره توضیح دادیم و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست را با تولید سواری دیزلی با ذکر دلایل اعلام کردیم.

به گزارش نورنیوز، مسعود تجریشی با بیان اینکه در حال حاضر در کلانشهرها با مشکل افزایش غلظت آلاینده «ناکس» مواجه هستیم، با اشاره به تاثیر این آلاینده بر افزایش میزان گاز ازن تصریح کرد: ازن باعث سرطان پوست می‌شود و این موضوع غیر قابل انکار است. در نامه‌ای هم که به وزارت صنعت ارسال کردیم، در این‌باره توضیح دادیم و مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست را با تولید سواری دیزلی با ذکر دلایل اعلام کردیم.


وی با اشاره به ارسال نامه‌ای به ایران‌خودرو به منظور اعلام مخالفت با تولید سواری دیزلی، گفت: خودروسازی می‌گوید که«??? میلیون یورو سرمایه‌گذاری روی موتور دیزل صورت گرفته است.» پاسخ به چنین اظهارنظری این است که مگر روی موتورهای دیگر مثل موتور ملی یا موتورگازسوز سرمایه‌گذاری نکردید؟ برخی موتورها و مطالعات مربوط به آن جواب می‌دهد و برخی جواب نمی‌دهد. اصلاً خودروساز باید برای مطالعه سرمایه‌گذاری کند اما لزوماً هر موتوری که مورد مطالعه قرار گیرد نمی‌تواند مجوز تولید هم بگیرد.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شهرهای ما به لحاظ غلظت ازن وضعیت خوبی ندارد، اظهارکرد: خودروساز می‌گوید شما مجوز دهید ما سواری دیزلی را تولید کنیم، قول می‌دهیم در ترددهای جاده‌ای مورد استفاده قرار گیرد و اجازه نمی‌دهیم که سواری دیزلی وارد شهر شود. این ممکن نیست. چطور می‌توانیم جلوی ورود خودروها را به داخل شهرها بگیریم. برای مثال سمندی که وارد شهر می‌شود ما از کجا بفهمیم که موتور آن دیزلی است یا بنزینی؟


تجریشی در پاسخ به این پرسش که با وجود مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست، اگر خودروساز اقدام به اخذ مجوز از دولت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست ایستاده تا مجوز تولید به سواری دیزلی داده نشود. دلایلمان را به دولت هم اعلام می‌کنیم اما ممکن است به تولید سواری دیزلی مجوز داده شود چون در دنیای سیاست هر چیزی ممکن است اما در این شرایط باید مطمئن شد که صلاح بلندمدت مردم را در نظر گرفته ایم یا نه؟


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی از مردادماه ??، گفت: با وجود قانون هوای پاک شرایط با گذشته فرق دارد و نهادهای نظارتی می‌توانند در حوزه آلودگی هوا ورود و دستگاه‌ها را در این باره بازخواست کنند.



ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی