شناسه خبر : 30651
تاریخ انتشار : 1398/02/22 13:57
98درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی:

98درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز- یکشنبه- این فراکسیون خبرداد و گفت: 98درصد از نیاز دارویی کشور در داخل کشور تولید می‌شود.

به نقل از خانه ملت، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» در تشریح نشست امروز این فراکسیون که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: اولویت پیشگیری و بهداشت بر درمان در تمامی ارکان و سیاست‌های وزارتخانه وجود دارد و تا پایان بهار سال جاری ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و ارائه خدمات مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از 45 میلیون نفر اجرایی می‌شود.
وی با یادآوری این که خدمات نوین نظام سلامت در شبکه‌های بهداشتی مانند خدمات سلامت روان و تغذیه گسترش یافته است، ادامه داد: سند 12 گامی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع طراحی و گام های یک، دو، سه و چهار به صورت کامل اجرا شده، همچنین زیرساخت سایر گام‌ها فراهم شده است.

**طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان اجرا شده است
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان اجرا و تا پایان امسال پوشش پایه ششم کامل شده است و تا سال 1400 مقطع متوسطه اول عاری از پوسیدگی دندان می‌شود.
جعفرزاده ایمن آبادی خاطرنشان کرد: سه هزار و 200 مرکز دندانپزشکی در روستاها و حاشیه شهرها که از تابستان در دو شیفت به مردم خدمت ارائه می‌کنند، تجهیز شده است.
وی با یادآوری این که بر اساس گزارش‌های ارائه شده در نشست این فراکسیون، 400 خانه بهداشت سیار برای عشایر کوچ رو در سراسر کشور ایجاد شده است، ادامه داد: ادامه پرقدرت طرح تحول سلامت خصوصا در زمینه کاهش هزینه‌های مردم و دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی در مناطق محروم با حذف هزینه های زائد در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان این که پرداخت هزینه از جیب مردم به 35 درصد در مقایسه با سطوح نزدیک کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: گام یک و دو نظام ارجاع الکترونیک در 6 استان کشور اجرا و 625 محصول دانشی اعم از راهنماهای بالینی و استاندارد خدمات تدوین و ابلاغ شده است.
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: حمایت از ماندگاری پنج هزار و 640 پزشک متخصص در مناطق محروم به منظور گسترش عدالت در بهره مندی و دسترسی به خدمات سلامت تداوم داشته است. 
جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: 83 مرکز جامع مراقبت بیماران خاص و صعب العلاج راه اندازی و 75 مرکز تشخیص زودهنگام سرطان و توسعه ارائه خدمات درمان سکته حاد مغزی و قلبی در 80 مرکز منتخب افتتاح شده است.

**رفع همپوشانی سازمان های بیمه ای تاکنون دو میلیون دفترچه بیمه را حذف کرده است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که با رفع همپوشانی سازمان های بیمه ای تاکنون دو میلیون دفترچه بیمه حذف شده است، خاطرنشان کرد: دفترچه بیمه در همه بیمارستان‌های دولتی حذف شده و ارائه خدمت براساس کد ملی صورت می‌گیرد.
جعفرزاده ایمن آبادی افزود: همچنین رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی در 60 بیمارستان آغاز شده و در 500 بیمارستان تا پایان سال استقرار پیدا می‌کند.
وی با بیان این که از 800 مرکز فعال ارائه خدمات مراقبت سلامت در منزل و پوشش بیمه ای بعضی از خدمات آنها حمایت شده، گفت: پروژه های ملی نظام ارجاع، پزشک خانواده، راهنماهای بالینی در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تعریف و تسریع شده است.

**سالانه یک هزار و 150 دانشجوی رشته پزشکی برای مناطق محروم جذب می‌شود
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پذیرش دانشجوی بومی از مناطق محروم به میزان 30 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته‌های گروه پزشکی و تخصص پزشکی برای این مناطق به طوری که از سال 1400 نیاز این مناطق به نیروهای پزشکی و پیراپزشکی و تخصصی با فارغ التحصیلان بومی رفع می‌شود توسعه یافته، به صورت مثال سالانه فقط یک هزار و 150 دانشجوی رشته پزشکی برای مناطق محروم جذب می‌شود.
جعفرزاده ایمن آبادی اضافه کرد: براساس گزارش‌های دریافتی بین‌المللی کردن آموزش پزشکی در کشور توسعه یافته به طوری که هم اکنون بیش از 3 هزار و 100 دانشجو از 43 کشور در رشته‌های گروه پزشکی در کشور تحصیل می‌کنند.
وی عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت به یک هزار و 230 شرکت افزایش یافته و فروش سالانه محصولات این شرکت‌ها به میزان نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان سالانه با اشتغال 18 هزار نفر شامل یک هزار و 290 محصول دانش بنیان رسیده است.
جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این که 970 پروانه تولید دارو در سال 97 که 80 مورد آن برای اولین بار در کشور تولید می‌شود صادر شده و همچنین 98 درصد میزان عدد و 70 درصد میزان ریالی مصرف دارویی مردم را در داخل کشور تولید می‌کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی به 600 شرکت افزایش یافته و تولید 35 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود.

**واردات دارو مشابه تولید داخل ممنوع است
نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: واردات دارو و تجهیزات پزشکی دارای تولید مشابه داخلی و همچنین خرید دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی دارای تولید مشابه داخلی در کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور ممنوع شده است.
جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: از طریق ادغام معاونت برنامه ریزی در معاونت توسعه مدیریت و منابع چابک‌سازی سازمانی صورت گرفته است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی در راستای چابک سازی سازمانی و تسری اجتماعی شدن و نگاه جامعه‌نگر به همه ارکان وزارت بهداشت، اقداماتی انجام شده، خاطرنشان کرد: کوچک‌سازی، انحلال و ادغام شرکت‌های تابعه هیات امنای ارزی صورت گرفته است.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی