شناسه خبر : 30469
تاریخ انتشار : 1398/02/11 15:39
برنامه کاهش ?? درصدی قیمت تمام شده مسکن

یک مقام مسئول خبر داد؛

برنامه کاهش ?? درصدی قیمت تمام شده مسکن

مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن، با تشریح بسته رونق بخشی به بازار گفت: یکی از مهمترین راهکارهای این بسته، کاهش ?? تا ?? درصدی قیمت تمام شده مسکن است.

به نقل از بانک عامل بخش مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی در اولین همایش فصلی مدیران بانک مسکن در سال ?? که صبح امروز در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، اعلام کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و رفتار خصمانه رئیس جمهور آمریکا با کشورمان از طریق خروج از برجام، شرایط اقتصاد را در وضعیت خاص قرار داده است و برای عبور امن از مسیر پیش رو، لزوم هوشمندی، هوشیاری و سخت کوشی تک تک مدیران و خدمت گذاران کشور از جمله شما مدیران بانکی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.


مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن با بیان اینکه سال گذشته بانک مسکن تلاش و همت تک تک کارمندان، کارشناسان و مدیران ستادی و استانی خود موفق به کسب دو نشان ارزشمند در حوزه فعالیت‌ها و خدمات بانکی مرتبط با تأمین مالی مسکن شد، افزود: در سال ?? به رغم فشار اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌ها و اوضاع سیاست بین الملل مرتبط با برجام از یک سو و همچنین مسابقه مخرب در پرداخت سود بیش از سقف مصوب و عدم شرکت بانک در آن از سوی دیگر، بانک مسکن موفق شد منابع جدید کسب کند. از طرفی ضمن کاهش هزینه‌ها در بانک مسکن موفق شدیم افزایش درآمد نیز داشته باشیم.


وی ادامه داد: دستاورد دیگر این بانک در سال گذشته افزایش میزان پرداخت تسهیلات به بخش مسکن و ساختمان و همینطور سایر بخش‌ها است. در سال ?? میزان پرداخت کل تسهیلات توسط بانک مسکن ?? درصد نسبت به سال ?? افزایش پیدا کرد که این موضوع «نشانه کارآیی بیشتر بانک مسکن در شرایط اقتصادی حاکم بوده است».


رحیمی انارکی افزایش حجم پرداخت تسهیلات توسط این بانک در سال گذشته را ناشی از فعال سازی دارایی‌های عملیاتی عنوان کرد و گفت: بیش از ?? درصد از تسهیلات پرداختی، صرف نیاز بخش مسکن و ساختمان شد.


مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن شاخص‌های عملکردی در بانک مسکن را بر اساس آخرین پایش و سنجش صورت گرفته، نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و گفت: ?? شاخص در منطقه سبز قرار دارند که به معنی تحقق ?? درصدی اهداف در آنها است. در ? شاخص نیز اهداف مدنظر بیش از ??? درصد تحقق پیدا کرده است اما در حوزه شاخص‌های مرتبط با وصول مطالبات باید باز هم کار و تلاش و ابتکار عمل صورت بگیرد تا اهداف به میزان بیشتری تحقق پیدا کند.


مدیر عامل بانک مسکن اولین توصیه خود به مدیران استانی در سال ?? را اینگونه ارائه کرد: «باید برای حوزه وصول مطالبات، برنامه خاص و نو داشته باشید و آن را در سال جاری به جریان بیاندازید.»


مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن در ادامه سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه اولین همایش فصلی مدیران بانک در سال ??، بر لزوم شایسته سالاری و شایسته گزینی در بانک مسکن تاکید کرد و گفت: نیروی انسانی در بانک مسکن مهمترین سرمایه بانک به حساب می‌آید. برای انتصابات، دستور العمل جدیدی تدوین شده است که راهکارهای مطلوب و پربازده و کم خطا را برای بکارگیری نیروهای شایسته در بخش‌های مختلف بانک ارائه می‌کند.


وی همچنین تحقق برنامه حاکمیت شرکتی در سال جدید را از جمله اولویت‌های بانک مسکن برشمرد.


رحیمی انارکی در عین حال با اشاره به اینکه ضوابط و مقررات بالادست بانک که از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ می‌شود باید به دقت و کامل مورد اجرا قرار بگیرد، یکی دیگر از برنامه‌های در اولویت امسال بانک را «بهینه سازی شعب بانک مسکن» اعلام کرد و گفت: در سال ?? برنامه داریم تا ?? شعبه را از مجموعه شعب بانک کاهش دهیم و همزمان کار ادغام شعب غیرکارآمد و جابجایی شعب برای استقرار در مناطق و محله‌های مناسب مناطق شهری را انجام خواهیم داد.


مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن، اظهار امیدواری کرد در سال جاری سرانجام موضوع افزایش ? هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن نیز تحقق پیدا کند. این موضوع در دولت و با پیگیری وزارت اقتصاد در حال بررسی است.


رحیمی انارکی در ادامه با اشاره به چشم انداز سال ?? گفت: کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی با بررسی همه جوانب و متغیرهای اقتصادی و غیر اقتصادی، شرایط اقتصادی امسال را نسبت به سال گذشته سخت‌تر توصیف می‌کنند. ما با یک جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو هستیم. محدودیت‌های بانکی و فروش نفت نیز از جمله چالش‌های پیش رو است اما در همین نبرد نابرابر، با اتکاء به یک بخش اقتصادی که می‌تواند به سلاح مقابله در این جنگ تبدیل شود، می‌توانیم با کمترین خطر از این وضعیت عبور کنیم. این بخش، مسکن و ساختمان است که پیشران اقتصادی می‌تواند باشد چرا که بخش مسکن به دلیل اتکای کامل به تولید داخلی، کمترین تاثیرپذیری را از تحریم دارد، اشتغالزایی بالایی دارد، درون زامحسوب می‌شود و در صورتی که رونق بگیرد بیش از ??? رشته صنعتی و تولیدی را در بخش‌های پیشین و پسین می‌تواند به حرکت دربیاورد. بنابراین باعث رونق بخشی اقتصاد ایران خواهد شد.


مدیر عامل بانک عامل بخش مسکن خطاب به مجموعه مدیران و کارشناسان بانک گفت: ما در بانک مسکن برای امسال وظیفه مهمی در راستای رونق بخشی به مسکن، رونق بخشی به اقتصاد و همچنین تسهیل شرایط خانه دار کردن زوج‌های جوان برعهده داریم. مطمئن هستم شما در بانک مسکن همانند کاری که در تأمین مالی مسکن مهر انجام دادید، می‌توانید در مقطع فعلی برای رونق بخشی به این حوزه انجام دهید.


رحیمی انارکی با تشریح نقشه بانک عامل بخش مسکن برای مقابله با دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی گفت: ما در بانک مسکن از اواخر سال گذشته کار تدوین و تهیه این نقشه را شروع کردیم. این نقشه به دنبال اجرای یک بسته رونقزا در بخش مسکن و ساختمان با استفاده از پتانسیل بازارهای پول و سرمایه است. این بسته به دنبال فرصت سازی از تهدیدات پیش رو است. بسته رونق بخش مسکن که بانک مسکن آن را تهیه کرده، فراتر از تسهیلات دهی است. با توجه به جهش قیمت مسکن در تهران، خرید خانه توسط خانه اولی‌ها سخت شده است و لذا ممکن است تقاضای خرید مسکن در شهرهای اطراف تهران یا موج‌های قیمتی در سایر شهرها به وجود بیاید.


مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن، ادامه داد: در این بسته عواملی که موجب افزایش قیمت مسکن می‌شود شناسایی شده است و تا حد امکان راهکارهای کنترلی برای آنها در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین راهکارهای این بسته، کاهش ?? تا ?? درصدی قیمت تمام شده مسکن از طریق مدیریت بازار عرضه و تقاضای مصالح ساختمانی توسط بانک مسکن است. بانک مسکن به دنبال آن است که در چارچوب این بسته، امکان خرید اعتباری مصالح ساختمانی در حجم انبوه را برای سازنده‌های حرفه ای، صلاحیت دار و معتبر فراهم بیاورد. موضوع مهم دیگر در این بسته، کنترل سفته بازی در بازار مسکن است.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی